Lever, andas och svettas matematik.

21:14

Ja, det känns verkligen som att jag gör det just nu. Fem matematiklektioner bakom mig, tre kvar + två modersmålslektioner. Huhhu, praktik är nog krävande och det känns som att jag hela tiden har en stor boll av stress någonstans i maggropen, men det känns som att den bollen minskar för varje lektion jag håller. Bara nästa vecka kvar och så är tre av sammanlagt fyra praktikperioder avklarade, härligt!
Icke att förglömma att praktiken också är väldigt givande trots stressbollen. De senaste två lektionerna har jag fått höra av min handledare att det löper på väldigt bra och att jag har tagit till mig all feedback jag har fått, och det är ju alltid trevligt att höra. Har definitivt lärt mig massor på de här veckorna och känner att jag har utvecklats enormt. Om inte i annat så åtminstone i att undervisa matematik i åk 1-2.

Nu ska jag fortsätta fundera lite på fredagens lektion, har en ganska klar bild av vad jag vill göra, men måste planera lite mer detaljerat ännu. Eller så läser jag lite istället, hehehehehe. Puss å kram!

Du kanske också tycker om:

0 kommentarer

Flickr