Halvvägs till 50.

22:53

Jag för typ 24 år sen
24ish år sen, på mommo och moffas gräsmatta.

Och så var hon 25 då. Halvvägs till 50. Med ena foten i graven och den andra på ett bananskal.

Nädå, så dramatiska ska vi väl inte vara. 25 år känns ännu helt okej. Men nästa år när jag blir 26... Då kommer det kännas konstigt, att officiellt vara närmare 30 år än 20 år. HYI!

Förra året skrev jag inget inlägg på min födelsedag, så då gjorde jag inte heller någon lista över vad jag hade gjort sen min förra födelsedag. Men nu när mina gäster har gått hem och jag är sådär lagom dåsig så känns det som ett helt okej sätt att avsluta min födelsedag på.

Så, without further ado: ett urval av vad jag har gjort sedan min förra födelsedag, i ingen särskild ordning förutom den ordning som jag kommer att tänka på de här sakerna.

  • börjat skriva kandidatavhandling
  • sett Muse för tredje gången
  • sett Green Day för fjärde gången (i Stockholm till och med!)
  • köpt ny (begagnad) telefon
  • i misstag förstört nämnda telefon och hatat mig själv
  • sett Pleppo Två två gånger + träffat komedigenierna Ted och Kaj
  • sett Kent
  • haft intensiva praktikveckor
  • besökt Åland
  • klippt håret kortare än det har varit på länge
  • börjat äta mer och mer veganskt
  • möblerat om i min lägenhet
  • varit med i Wasaspexets manusgrupp + produktionsgrupp
  • varit till tandläkaren
  • vikarierat som klasslärare
Tror jag sätter stopp där. Shit så intressant, hoppas ni skriver ner allt detta! 

Nu ska jag hoppa in i duschen, sen ta en kopp kamomillte och läsa eller se på någon TV-serie/Youtube. Ska hålla min nästsista matematiklektion imorgon. Orkar inte ens vara nervös längre, trots att fredagens lektion gick under förväntan och jag säkert borde vara nervös. Men orkar faktiskt inte, det är ju bara den här kommande veckan kvar av praktiken så det känns inte lönt att stressa upp sig massor nu längre.

Puss å kram.


Du kanske också tycker om:

0 kommentarer

Flickr