25 fakta om mig

18:14


Sitter här med en kopp te och kände för att skriva en lista på random saker om mig själv. Det känns sådär lagom krävande just nu. Och 25 är väl ett passande nummer, inte för många och så fyller jag ju 25 år denna månad också.

1. Min musiksmak har utvecklats enormt sedan jag var tonåring. Som tonåring lyssnade jag exklusivt på "emo", hårdrock och metal, men sedan hände något runt 2011 som gjorde att jag började fatta att annan musik också kunde vara bra. Numera skulle jag kanske till och med kunna gå så långt som att kalla mig allätare då det gäller musik.

2. Fast ändå märker jag att en liten bit av min musiksjäl fortfarande är helt och hållet dedikerad till band som faller inom rock- eller emogenren. Green Day är ju som bekant mitt all time favourite band, jag har under de senaste åren lyssnat rätt så mycket på Fall Out Boy och under de senaste veckorna har jag upptäckt Paramore. 

3. Med det sagt så älskar jag verkligen Lady Gagas nya album.

4. Jag fyller 25 år om två veckor, och det känns lite skrämmande.

5. Jag har min ämnespraktik just nu, imorgon ska jag hålla min första matematiklektion för åk 1-2 och det känns helt okej ändå.

6. Jag kan inte studera hemifrån, jag måste gå till skolan. Annars har jag väldigt svårt att skilja på när jag studerar och när jag ska vara ledig, vilket leder till att jag inte alls mår bra.

7. Jag älskar te.

8. Jag älskar även svartvinbärssaft.

9. Under denna fasta äter jag veganskt hemma. I studierestaurangen har de endast vegetariska alternativ (om jag inte skulle äta enbart sallad) så där får det duga med vegemat. För jag är lat och orkar inte fixa egen lunchlåda.

10. Jag är förvånad över hur lätt det faktiskt har varit för mig att lämna bort alla animaliska produkter.

11. Att på egen hand träffa mycket nya människor eller att umgås med människor som jag bara är bekant med ger mig ångest. Liksom, på riktigt ångest. Sådan ångest att jag någon gång har fejkat sjukdom för att slippa.

12.  Jag är feminist. Tror inte att det kommer som någon stor överraskning för någon.


13. Jag har så många tatueringsidéer som jag vill förverkliga. Enda hindret är att jag inte känner att jag har råd.

14. Jag vill ha nya glasögon. Jag har haft de jag har i fem år och jag börjar tröttna på dem. Dessutom är de repiga.

15. Jag fick mens idag.

16. Det finns några bloggar som jag har läst i stort sett varje dag sen typ 2008.

17. I sommar kommer jag ha haft samma sommarjobb i tio år.

18. Jag älskar att läsa, men de senaste åren har jag inte läst så mycket som jag skulle ha velat.

19. Jag ska troligtvis åka till London och se Green Day i sommar. Iiiiiik!

20. Första gången jag kom i kontakt med Harry Potter var då jag och en kompis såg första filmen på bio när jag var runt tio år. Sedan började jag läsa böckerna, och ja. Älskar fortfarande allt som har med Harry Potter att göra, femton år senare.

21. Jag har sett alla Pirates of the Caribbean-filmerna på bio, men är inte alls så jännä på den nya filmen på grund av det som Johnny Depp anklagades för förra året. Har väldigt svårt för honom numera.

22. Jag har tyckt om bandet HIM sedan början av 2000-talet, och efter att ha hört att de ska sluta brast mitt hjärta lite. Hoppas de spelar fler datum i Finland än vad de hittills meddelat så att jag skulle få se dem en sista gång.

23. Efter att jag har skrivit klart den här listan ska jag lacka om naglarna och sedan troligtvis  spela något. Det blir nog antingen The Walking Dead eller Oddworld: Abe's Odyssee.

24. Det sistnämnda är ett spel vi hade demo till på PS1 när jag var liten. Vi vågade knappt spela det eftersom det var så himla skrämmande. Men nu när jag har spelat det på PC märker jag att det är ett riktigt bra spel, trots att det är tjugo år gammalt. Fortfarande skrämmande dock.

25. På tal om spel: The Sims är det spelet jag har spelat allra längst, ända sedan originalspelet kom ut.

SÅDÄR! Blogginlägg om Green Day-konserten i Stockholm är ännu på kommande (men let's face it, nobody cares), men det får bli någon annan dag. Puss å kram!


Du kanske också tycker om:

2 kommentarer

  1. Linda, punkt 11. JA ÄR SÅ MED DIG PÅ DEN!!! I sann 10th Doctor anda: hermits united!

    SvaraRadera
    Svar
    1. "We meet up every ten years, swap stories about caves. It's good fun. For a hermit." :D

      Radera

Flickr