Nyårslista!

14:31

Några dagar in på det nya året och jag har inte gjort något nyttigt. Nej, seriously, min största framgång är att jag gifte mig och fick barn i The Sims. Därför har jag inte heller något att blogga om, så vi kör på en nyårslista som jag stal från Hanna.

Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut? Tog danslektioner (på finska dessutom) och gjorde min inledande praktik i ett lågstadium.

Fick någon du känner barn? Nope.

Dog någon som stod dig nära? Lyckligtvis inte.

Vilka länder besökte du? Sverige i maj och Estland i augusti.

Är det något du saknade 2015 som du vill ha 2016? Läsning och mer fotografering är väl kanske de saker som jag kommer på såhär på rak arm. Mindre stress skulle också vara helt trevligt.

Vilket datum kommer du alltid att minnas? Faktiskt inget datum som sticker ut såhär direkt, mer händelser som praktikperioden och HIM-konserten. Ruisrock med lillasyster är också något som jag alltid kommer minnas.

Vad är det bästa som hänt dig under året som gått? Praktikperioden som ytterligare försäkrade mig i mitt val av studier och min egen utveckling på det personliga planet (cheesy, I know).

Vilket var ditt största misstag? Misstag är ett så hårt ord, men kanske att jag stressar upp mig alldeles för mycket för småsaker. Något att jobba på i år kanske.

Vilket var ditt bästa inköp? Troligtvis kontaktlinser. Herre, hur skönt att kunna vara utan glasögon ibland! Min ögonskuggspalett från Zoeva har också varit mycket i användning.

Vad spenderade du mest pengar på? Hyra, mat, kontaklinser.

Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2015? Troye Sivan, Taylor Swift, kanske även den gamla favoriten HIM (eftersom jag var på deras keikka i augusti och lyssnade på deras alla album på repeat i några månaders tid) och Marina and the Diamonds som var helt fenomenal på Ruisrock. Bills av LunchMoney Lewis kommer alltid påminna mig om Pampas 2015.

Vilket program har varit det bästa på tv? Den absolut bästa nya serien jag har kollat på är Sense8! Så sjukt bra att då jag hade kollat igenom första och hittills enda säsongen kollade jag direkt om den. Annars är det ju de gamla vanliga: Once Upon A Time, Doctor Who, Modern Family...

Vilken var den bästa boken du läst under året? Onda boken av Kaj Korkea-aho och Britt-Marie var här av Fredrik Backman.

Vilken var din största musikaliska upptäckt? Troye Sivan och Taylor Swift som jag ju redan nämnde.

Vilken var årets bästa film? Har överlag sett på väldigt lite filmer i år, men jag kör på den sista Hunger Games-rullen, den var rätt så episk. Och The Theory of Everything med Oscar-vinnaren Eddie Redmayne, också en väldigt fin film.

Vad gjorde du på din födelsedag? Citerar vad jag skrev på min födelsedag förra året: "Vaknade rätt så sliten efter en sen utekväll, drog mig iväg till skolan där jag åt lunch och sedan en timme drama vid Wasa Teater. Efter det blev jag överraskad av mina vänner som sjöng till mig och gav mig en Iittala-mugg som jag har velat ha hur länge som helst. Dessutom var den fylld med godis, hur bra?! På kvällen blev det danslektion följt av häng hos mig med kaka och vin."

Hur kommer nästa år att skilja sig från det här? Jag kommer få se Muse igen, jag ska börja skriva kandidatavhandling, jag kommer få ha fina Hanna på gångavstånd igen (bara i några månader men i alla fall) och jag kommer tatuera mig. Annars så hoppas jag väl att jag utvecklas som person och att året på det viset skiljer sig från det förra. New year, new me och allt det där. *spyr på det uttrycket*

Du kanske också tycker om:

2 kommentarer

  1. Grattis till giftemålet och barnet!! ;)
    Och YEY att vi finally kan träffas utan att planera så länge på förhand :D :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tack! ;)
      Jaaa, ska bli så nice! :D

      Radera

Flickr