Project "Academy Awards".

19:43

I torsdags kungjordes de nominerade till den 88:e Oscarsgalan. Jag har redan i flera års tid stannat vaken för att kolla på galan och tänkte traditionsenligt fortsätta i år också. En skillnad från tidigare år är att jag har tänkt satsa lite denna gång. Med det menar jag att jag har tänkt beta av åtminstone alla de filmer som är nominerade till Best Motion Picture of the Year, förhoppningsvis några till, och dessutom anteckna lite tankar efter att ha sett varje film. Sedan ska jag tippa vilken film jag vill ska vinna respektive den jag tror kommer vinna och så får jag se hur glad/besviken jag blir då det är dags. Helt tydligt har jag alldeles för mycket fritid, men nåja.

Jag har redan påbörjat mitt projekt och såg igår på Brooklyn och Room, och jag tror jag redan har hittat den filmen jag vill ska vinna. Kommer (förhoppningsvis) med utförligare recensioner då jag sett lite fler filmer.


Du kanske också tycker om:

0 kommentarer

Flickr