Jag vet typ vem Darth Vader är, men inte så mycket mer.

23:10

Jag tycker inte om Star Wars! There, I said it. Hämta högafflarna och facklorna och bilda en mobb för herregud, hur kan man inte tycka om Star Wars????

För några år sedan, då jag och min syster ännu bodde tillsammans, så hade vi Star Wars-filmkvällar med en kompis som är ett massivt fan. Jag vill minnas att vi såg på film nummer 4, 5, 6 och 1, men helt ärligt så kommer jag ihåg nada av filmerna. Ja, "Luke I am your father" och sånt kommer man ju förstås ihåg, men egentligen inga andra viktiga intriger. Har tänkt om jag kanske ska se om dem på egen hand i något skede, men njaaae... jag vet inte. Känns inte sådär väldigt lockande för att vara helt ärlig.

Och nu när det är så mycket ståhej om den nya filmen så stör det mig faktiskt yttepyttelite. För jag brukar vara helt med på noterna när något hypas såhär mycket. Harry Potter, The Hunger Games, The Hobbit, Game of Thrones... Men för Star Wars känner jag absolut ingenting. Förutom att jag tycker att Imperial March är störtcool, men det är typ det enda.

Nåja, snart dör det kanske ner. Så får jag fortsätta leva mitt Star Wars-fria liv ifred igen. Är faktiskt mer ivrig inför Amy Poehlers och Tina Feys nya rulle Sisters som jag snubblade över tidigare idag, för de två kvinnorna tillsammans kan verkligen få en att garva. Något jag tvivlar på att Star Wars kan.

Du kanske också tycker om:

0 kommentarer

Flickr