Studier och midnattsvisningar.

21:11


Vet ni, det känns verkligen som om jag skulle drunkna i studier just nu. Trodde jag skulle få ett nervöst sammanbrott idag på religionskursen då jag fick se hur mycket som ska göras inom bara den kursens ramar. Utöver det har jag ännu fem andra kurser som också är fullproppade med uppgifter och tenter, och om ungefär fyra veckor så blir det julledigt. Allting ska alltså göras på fyra veckor och det känns just nu som ett mer eller mindre omöjligt uppdrag.

Nåja, nu ska jag åtminstone snart ta paus i studerandet för idag. Håller på och läser om sista boken i The Hunger Games-trilogin som förberedelse för midnattsvisningen av sista filmen om några timmar och har ännu ett kapitel kvar som jag ska läsa. Har faktiskt bara läst tredje boken en gång för flera år sedan och hade totalt glömt bort hur otroligt bra den är så jag ser sjukt mycket fram emot filmen.

Känner mig lite som Katniss då det kommer till det här med studierna faktiskt. Men istället för att slåss för mitt lands frihet från en grym diktator så slåss jag för min egen frihet från studierna.

Mmm, kanske inte riktigt lika badass ändå.

Du kanske också tycker om:

0 kommentarer

Flickr