Praktik och Troye Sivan.

21:41

Jag har en orsak för min frånvaro, och den är att jag befinner mig på praktik i tre veckor. Eller ja, jag har en vecka avklarad, andra veckan påbörjades idag. Dessutom höll jag min första lektion idag. Och vet ni, jag stormtrivs! Det är mycket jobb och det är krävande, men gud hur jag trivs. Varje dag som jag tillbringar på skolan gör mig mer och mer övertygad om att jag har valt rätt bana, och det är en så skön känsla att ni inte kan förstå. Visst finns det stunder som jag tvivlar på om jag kommer klara det och tankar om hur jobbigt det stundvis kommer bli att jobba som lärare, men trots allt det så känns det ändå som om det är det här jag vill arbeta med. Och det är väl det som är kännetecken på att man har valt rätt, då det trots allt jobbigt ändå känns värt det?

Förlåt om det blev ett flummigt inlägg, har tillbringat eftermiddagen och kvällen med att förbereda en språkanalys, skriva praktikdagbok samt skriva respons på inlägg i en nätkurs i genusvetenskap så min hjärna är lite mushy. Men innan jag går och duschar av mig dagen så vill jag ännu ge er ett musiktips: Troye Sivan. Jag har bara under den här senaste veckan fattat hur jävla underbar musik den här tjugoåringen gör. Han släppte en EP vid namn WILD med sex låtar här under hösten och hans album Blue Neighbourhood släpps i början av december. Mina favoriter just nu är WILD och FOOLS, men hela hans nyaste EP är helt fantastisk. Hans äldre grejer går inte heller av för hackor. Lyssna på allt helt enkelt, okej? Klicka på bilden för att komma till hans Spotify-sida!


Du kanske också tycker om:

0 kommentarer

Flickr