Heavenly HIM.

19:13

Vet ni, det är alltid såhär när jag bestämmer mig för att ta tag i bloggandet igen. Jag skriver typ tre inlägg på samma dag, tycker det är roligt i en vecka och sen lägger jag av för att dyka upp ungefär en gång varannan månad.

JAG VAR HELT JÄTTENÄRA!!!
Men jag tänkte att det är ju torsdag, och jag har en kategori som heter Tillbakablickstorsdag här på bloggen, så varför inte blicka tillbaka exakt en månad till en av augustis absoluta höjdpunkter? Tack, jag vet, helt jättebra idé.

HIM är det bandet jag har lyssnat längst på tack vare min storasyster som då jag var runt tio år lyssnade på HIM och endast HIM hemma hos oss. Klart man blev hjärntvättad! Det är ett sånt där band som jag alltid kan komma tillbaka till efter att inte ha lyssnat på dem på ett tag, och alltid blir jag lika förbluffad över hur fantastiska de är.

Den 17 augusti 2015 såg jag HIM för andra gången, and lemme tell you, jag blev helt nyförälskad. Den senaste månaden har ungefär 90% av musiken jag lyssnat på varit HIM och jag har inte tröttnat än (gissa vad jag lyssnar på just nu?). Ord är ibland för begränsande för att beskriva vissa saker man har upplevt och konserten för en månad sedan är just en sådan upplevelse. To be fair så är de flesta konserter sådana för mig. För hur beskriver man egentligen den där råa energin, trycket av folkmassan, känslan av att svettas på såna ställen man inte ens visste att man kunde svettas, musiken som gör en alldeles hög av lycka, för någon som inte har varit med om det? Jag har åtminstone inte orden för det.

Den här bilden har jag som låsskärm på min iPhone och iPad samt som omslagsbild på Twitter. #notevensorry


Du kanske också tycker om:

0 kommentarer

Flickr