Dans och diamanter på Ruisrock (Tillbakablickstorsdag).

21:23

Förra veckans torsdag var solig och varm. Medan jag skriver detta är det grått och regnigt utanför fönstret. Finsk sommar i ett nötskal.


Det hör ju liksom lite till att klaga på vädret, så tänkte att jag ville få det överstökat först innan jag börjar tala om Ruisrock som jag var på förra veckan med lillasyster. Kort kan man beskriva det såhär: mycket människor, strålande sol och bra musik. Tänkte mest låta bilderna här nedanför tala för sig själva, och så har jag klistrat in emojis som jag tycker representerar fiilisen som keikkan hade. Because I'm cool like that.

Trots att vi inte kunde så många av hans låtar så var Ola Salo sjukt cool.  Vi stod ganska nära en stund, men sedan satte vi oss en bit längre bort och njöt därifrån. Pluspoäng för att han spelade några av The Arks låtar.

 Nästa artist på vårt schema var Marina and the Diamonds. Herregud vilken kvinna, vilken röst, vilken utstrålning! Jag blev kär. Då hon kom springande ut på scen kunde jag inte få ur mig nåt annat än "Hon är så cooooool!" åt syrran som stod bredvid mig. Efter det så sade vi inte så mycket för vi var så upptagna med att sjunga och dansa. Helt klart bästa keikkan under dagen.

 En och en halv timme efter Marina var det dags för en av mina favoriter från förra året: Studio Killers. Kanske inte precis lika epic denna gång eftersom jag hade varit med om deras liveshow förut men ändå helt fantastiskt!

Till sist var det Ellie Gouldings, fredagens dragplåster, tur att äntra stora scenen. Hon var helt okej, men vid det laget var både jag och syrran rätt så trötta och dessutom kände vi inte till Ellie Gouldings repertoar så bra som vi trodde. Så vi lyssnade kanske på henne en halvtimme innan vi började traska iväg mot bussarna som tog oss in till stan. Helt smart idé eftersom vi undvek värsta rusningen och därmed fick en buss direkt.

En typisk folkmassa-i-motljus-bild som jag blev nöjd med och som jag tycker sammanfattar fiilisen på årets Ruisrockfredag rätt så bra.


Du kanske också tycker om:

0 kommentarer

Flickr