#DINOSAURS

21:05





Så jag och syskonen var och såg Jurassic World igår. Ingen av oss hade kanske så hemskt höga förväntningar eftersom såna här sequels oftast brukar visa sig att suga ganska hårt. Speciellt storasyster som är ett hardcore Jurassic Park-fan var skitnervös för om filmmakarna helt skulle fucka upp.

Men oj, så fel vi hade, för filmen var svinbra! Det var länge sedan jag såg en så spännande film som fick mig att hålla handen för munnen i ren och skär förfäran och viska "oh, shit" i biosalongen. Dinosaurierna var sjukt snyggt gjorda, handlingen var tillräckligt enkel för att man skulle orka följa med, det fanns många Jurassic Park-referenser och Chris Pratt var vrålhet. Känns faktiskt nu som om jag skulle behöva se klart Guardians of the Galaxy som jag började se men aldrig avslutade för ett tag sen.

Dock fanns det lite väl många män och lite för få kvinnor för att jag skulle vara helt nöjd, men Hollywood är ju som bekant jävligt sexistiskt och om man endast skulle se filmer som klarade av Bechdel-testet så skulle man knappt kunna se några nya filmer alls. Tyvärr.

Någon har varit snabb och redan laddat upp filmen på nätet, så nu ska jag och lillasyster se den igen. Troligtvis åker vi också in till Åbo med storasyster någon dag för att se den på bio igen. För vi älskar dinosaurier. Och Chris Pratt. Men mest dinosaurier.

Du kanske också tycker om:

2 kommentarer

  1. Ååh! Kollade den idag ochh håller med dig. Sjukt snyggt gjort och fick mig typ att igen bli rädd för t-rex. Hjälp så spännande den var, men tur fanns Chris Pratt. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, har redan kollat den flera gånger på nätet :D Slutscenen med T-rex ger mig gåshud varje gång, haha.

      Radera

Flickr