Hjärtat i halsgropen och andningsnöd.

13:47


De flesta som känner mig vet att jag är ett massivt ishockeyfan då det kommer till landslagsturneringar. Jag väntar hela våren på att den två veckor långa VM-turneringen ska börja och följer med varenda en av Finlands matcher, oftast med hjärtat i halsgropen och andningsnöd.

Därför var det ingen överraskning att jag då Finland igår, efter en helt otrolig turnering med endast en förlust och ett rekord bakom sig, blev utslagna redan i kvartsfinalen var minst sagt besviken. Och med besviken menar jag inte lite ledsen, utan mer kasta dynor, hoppa, skrika, svära, gå-ut-i-lekparken-och-leka-mitt-i-natten-för-att-försöka-glömma-besviken. Jag skulle inte kunna bry mig mindre om andra sporter och annan ishockey, men då det kommer till landslagsishockey är det något som gör att jag blir helt knasig.

Nåja, nästa år tar vi det! Efter Kristi flygare har jag ingen mat hemma, så jag måste bege mig ut i ösregnet (Vasa, Finlands soligaste stad? Skulle inte tro det!) för att handla. Dessutom inhandlade jag lite smink från England i början av veckan som jag hoppas har kommit. Nästa vecka åker jag nämligen till Stockholm och kan inte hämta paketet förrän på fredag. Tjolahopp, vi hörs!

Du kanske också tycker om:

0 kommentarer

Flickr