Och så var hon 23.

23:53


Idag är det min födelsedag. I ungefär en halvtimme till. Får se om jag hinner skriva färdigt det här inlägget under den tiden.

Dagen har varit riktigt trevlig. Vaknade rätt så sliten efter en sen utekväll, drog mig iväg till skolan där jag åt lunch och sedan en timme drama vid Wasa Teater. Efter det blev jag överraskad av mina vänner som sjöng till mig och gav mig en Iittala-mugg som jag har velat ha hur länge som helst. Dessutom var den fylld med godis, hur bra?! På kvällen blev det danslektion följt av häng hos mig med kaka och vin. 

På min förra blogg hade jag som vana att gå igenom vad som har hänt sen min förra födelsedag, så det tänkte jag i korta drag göra här också. Alltså, sedan min senaste födelsedag har jag
  • sett musikalen Jesus Christ Superstar vid Åbo Svenska Teater fler gånger än vad som säkert kan klassas som normalt
  • jobbat heltid på en förskola i en månad (och gråtit när jag var tvungen att sluta)
  • blvit kallad en rödhårig hora av en galen dam
  • besökt Estland för första gången
  • sett Thirty Seconds to Mars för tredje gången i Tallinn
  • kommit in på pedagogiska fakulteten vid Åbo Akademi
  • flyttat till Vasa
  • lärt känna massor av nya, fina människor
  • lyssnat på mycket ny musik
  • blivit brunett igen efter ungefär tre år som rödtott
  • haft mer stress studiemässigt än någonsin tidigare
  • hittat mycket nya TV-serier
  • lärt mig spela mer gitarr
  • har besökt London för andra gången i mitt liv, och även Harry Potter Warner Bros. Studio Tour!

Det är vad jag nu kan komma på såhär snabbt. Nu ska jag gå och lägga mig, har lektion kl. 08.15 imorgon bitti, och sedan är det dags för firandet av Pampas nationaldag! Folk har pratat om hur legendariskt detta tydligen ska vara, så mina förväntningar är rätt så höga.

(Blev ju lite en Tillbakablicks-torsdag det här nu också, så jag får använda mig av den kategorin, jeee!)

Du kanske också tycker om:

0 kommentarer

Flickr