Nya vindar and all that.

15:49

Såhär ser jag aldrig ut egentligen, men när jag lyckas få en en bra bild på mig använder jag den till lust och leda.

Det var på lördagen sisådär runt klockan tio på kvällen, och jag var extremt trött. Sportlovet stod framför mig, och jag hade startat från Vasa med tåg klockan sju (efter att ha vaknat halv fem eftersom jag råkade ställa klockan en timme för tidigt, fml) och var framme i Åbo i tid tio före tolv. Traskade i rask takt med mitt pick och pack iväg till Hanna som jag inte hade träffat sen vår London-resa i oktober. Umgicks med henne några timmar innan familjen hämtade upp mig. Sedan loppisbesök, butiksbesök och Ikeabesök innan vi äntligen var påväg hemåt. Svängde in till några familjevänner för att låna en gitarr för mig att öva på under sportlovet. Drack te med familjen innan syrran åkte hem till sitt. 

Det var efter det som jag fann mig sittandes framför mammas och pappas dator, där jag med tveksamma fingrar klickade på "Ny blogg". baralinda.blogspot.com som jag egentligen ville ha var upptaget, så jag klämde in ett eller där före: ellerbaralinda.blogspot.com alltså. Det klingade ganska bra tyckte jag, och dessutom härstammade det lite från min förra blogg, så det fick hållas.

Så att ja, nu har jag alltså en ny blogg. Får se om det går bättre än min förra som jag har haft sedan 2009, och som de senaste åren har uppdaterats kanske femton gånger allt som allt. Känns lite vemodigt att säga hejdå till den, men nya vindar and all that.

Just nu sitter jag och känner mig krapula efter att ha suttit uppe och sett på Oscarsgalan med syrran i natt. Eddie Redmayne vann för The Theory of Everything, och det var egentligen det enda jag brydde mig om så jeeee!

Men ja, bloggen är ju förstås ännu lite i fosterstadiet, den kommer ännu utvecklas och förändras innan den är redo att få kallas för en fullvärdig blogg. Stay tuned!

Du kanske också tycker om:

0 kommentarer

Flickr